Saimme olla osa kokonaisvaltaista myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektia, jossa levykoneiden maahantuontiin ja huoltoon keskittyvän FredSen digitaalinen markkinointiviestintä pistettiin uuteen uskoon.
FredSe on vuonna 2019 perustettu suonenjokelainen levykoneiden maahantuontiin, huoltoon ja kunnossapitoon erikoistunut yritys. FredSen missiona on tarjota levytyökoneiden käyttäjille parhaat ja toimivimmat palvelut, ja kaiken toiminnan keskiössä ovat arvot laatu, ketteryys ja asiakaslähtöisyys. Vuonna 2023 FredSen liikevaihto oli 849 000 euroa.
Digiaargh kuuluu Design Unionin muotoilijaverkostoon, josta saimme kutsun lähteä osatoteuttajana mukaan tähän monialaiseen myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektiin. Projektin tarkoituksena oli tuoda FredSelle lisää arvoa muotoilulla ja markkinoinnin kehittämisellä. Konkreettisia tavoitteita olivat myynnin lisääminen, luotettavan mielikuvan vahvistaminen ja FredSen digitaalisen liiketoiminnan edistäminen.
Digiaarghin roolina projektissa oli muokata FredSen kotisivujen palvelupolku myyntiä edistäväksi sekä tuottaa verkkosivuille myyntiä ja markkinointia palvelevat tekstisisällöt. Käytännössä rakensimme FredSelle upouuden sivuston ja kirjoitimme tekstit, joissa pohjana käytimme asiakashaastatteluita.
FredSellä oli olemassa verkkosivut, jotka oli toteutettu Webnode-alustalla. Sivustolla oli niukasti sisältöä, eikä FredSellä ollut omaa kuvapankkia. Verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli kirkastaa kotisivujen tavoite ja luoda palvelupolku, joka helpottaa sivuston käyttöä ja madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä. Sivustolle haluttiin luoda runsaasti uutta sisältöä ja saada asiakkaiden ääni kuuluviin asiakastarinoiden muodossa.
Erottautumistekijät esiin
Projektin aluksi tavoitteet kirkastettiin koko tiimin yhteisissä palavereissa. Palaverien tärkeää antia oli käydä yhdessä läpi FredSen liiketoimintaa, ja samalla me muotoilijat haastoimme fredseläisiä pohtimaan brändiään ja FredSen markkinoinnin kokonaisuutta.
FredSe toimii perinteikkäällä toimialalla, jossa on kenties totuttu tekemään asiat tietyllä, tutulla tavalla, mutta FredSelle ominaista on haastaa näitä totuttuja tapoja ja innovoida uutta. Oman liiketoiminnan läpikäynti eri alojen asiantuntijoiden kanssa voikin olla valaisevaa ja hyödyllistä etenkin kasvua tavoittelevalle yritykselle.
Graafikon luomaa layout-suunnitelmaa mukaillen rakensimme FredSelle helppokäyttöisen WordPress-verkkosivuston. Rakensimme sivustolle käyttäjäystävällisen palvelupolun, jota tukemaan kirjoitimme lisää uutta sisältöä. Kohderyhmälähtöisesti suunnitellut tekstit auttavat palvelemaan asiakkaita ja löytymään entistä paremmin hakukoneista.
Teksteissä halusimme tuoda esiin FredSen vahvuuksia ja erottautumistekijöitä, ja näistä saimme tietoa toteuttamalla asiakashaastatteluita. Haastattelujen pohjalta sivustolle kirjoitettiin myös asiakastarinoita, jotka kertovat konkreettisella tavalla FredSen asiantuntijuudesta ja auttavat rakentamaan luottamusta.
Yksi FredSen suurimmista kasvun haasteista on vaikeus löytää osaavaa työvoimaa. Siksi lisäsimme sivustolle rekrytointisivun, joka helpottaa avoimien työpaikkojen markkinoimista.
Digiaarghin työn tuloksena FredSe sai myynnin ja markkinoinnin kanavaksi laadukkaan ja uusitun brändi-ilmeensä mukaisen verkkosivuston, jolta asiakkaan on helppo löytää tietoa FredSestä ja palveluista.
Yhteistyö Digiaarghin ja FredSen välillä jatkuu, sillä vastaamme uuden sivuston teknisestä ylläpidosta.
Tutustu FredSen uusittuun sivustoon. >>
Monialainen muotoilijayhteistyö
Design Union on Kuopion Rouvasväenyhdistys ry:n hallinnoima organisaatio, jonka tarkoituksena on vahvistaa muotoilun asemaa yhteiskunnassa ja auttaa yrityksiä luomaan muotoilun avulla lisäarvoa liiketoimintaansa. Design Union toi projektiin vahvan muotoiluosaamisensa ja toimi yhdistävänä linkkinä eri osapuolten välillä.
Valokuvaaja ja graafikko Harri Luostarinen toi projektiin visuaalista taituruutta ja loi FredSelle uuden brändi-ilmeen, verkkosivulayoutin, vakuuttavat valokuvat ja asennetta uhkuvan brändivideon.