Herätä luottamusta jakamalla aiempia onnistumisia
Tilaa asiakastarinat ja asiakasreferenssitekstit
Asiakastarinat ovat voimakas markkinointityökalu, jota voidaan käyttää kasvattamaan yrityksen mainetta, houkuttelemaan uusia asiakkaita ja vahvistamaan nykyisiä asiakassuhteita. Ne auttavat rakentamaan luottamusta ja luomaan yhteyttä asiakkaisiin havainnollistamalla, miten yrityksen tarjoamat tuotteet tai palvelut voivat vastata asiakkaiden tarpeisiin.
Käytännössä asiakastarina on kertomus siitä, miten yritys onnistui auttamaan tiettyä asiakasta. Verkkosivuille ja someen lisätyt asiakastarinat toimivat sosiaalisena todisteena yrityksen tuotteiden ja palvelujen laaduista ja hyödyistä. Asiakastarinoiden avulla tuotteista ja palveluista voidaan kertoa asiakkaan suulla, ja niiden teho pohjautuukin pitkälti samastumiseen: potentiaalinen asiakas samastuu asiakastarinaan ja tarinassa esiteltyyn tarpeeseen ja vakuuttuu siitä, että ratkaisu on sopiva myös hänelle itselleen. Näin ostopäätöksen tekeminen helpottuu.
Asiakastarina on luonteva tapa esitellä yrityksen tarjoamia ratkaisuja ilman että vaikutelma on tyrkyttävä tai ”liian myyvä”. Tarinan avulla on mahdollista näyttää konkreettisesti, että yritys ymmärtää asiakkaidensa tarpeita ja on sitoutunut auttamaan. Asiakastarinoita voidaan käyttää myös esimerkkeinä siitä, miten tuotteita tai palveluita käytetään käytännössä, mikä auttaa potentiaalisia asiakkaita ymmärtämään, miten he voivat hyödyntää yrityksen tarjoamia ratkaisuja omassa arjessaan.
Hyvä asiakastarina kutsuu samastumaan
Hyvä asiakastarina voi kertoa, miten asiakkaan ongelma ratkaistiin, mutta sitäkin tärkeämpää on, että tarina:
- esittelee asiakasyrityksen riittävällä tavalla
- kertoo, mihin tarpeeseen tuote tai palvelu hankittiin tai mikä ongelma sillä ratkaistiin
- kertoo, mitä muita ratkaisuja on kokeiltu tai harkittu ja mikä sai valitun yrityksen erottumaan sekä miten yhteistyö sujui
- kertoo, miten ongelman ratkaiseminen vaikutti asiakkaaseen ja miltä saavutettu unelmatila näyttää ja tuntuu
- kutsuu samastumaan.
Asiakastarina on tapa pitää yllä yhteyttä projektin jälkeen
Kun asiakkaan ääni halutaan saada kuulumaan mahdollisimman vahvana, kannattaa asiakastarinan pohjana käyttää haastattelua. Haastattelun pyytäminen asiakastarinaa varten on luonteva tapa pitää yllä yhteyttä asiakkaaseen projektin päätyttyä.
Haastattelemme sinut ja asiakkaasi ja kirjoitamme haastattelujen pohjalta julkaisuvalmiin tekstin. Vaikka tietyllä tapaa edustamme asiakashaastatteluja toteuttaessamme tekstin tilannutta yritystä, roolimme on toimia puolueettomana kuuntelijana, joka koostaa keskustelujen pohjalta molemmille osapuolille edullisen kertomuksen yhteistyöstä.
Sisällöntuottajana meillä on etunamme se, että katsomme yhteistyötänne tuorein silmin, ja täten osaamme kysyä juuri oikeat kysymykset välittääksemme lukijalle kaiken oleellisen. Panostamme haastatteluissa luottamuksellisen ilmapiirin rakentamiseen ja kohtaamisten mutkattomuuteen. Haastattelun tavoitteena on saada asiakkaalta tarvittavat tiedot ja tuottaa samalla kokemus kuulluksi tulemisesta.
Hinta ja palvelun sisältö
- Asiakasreferenssiartikkeli (400–500 sanaa) 399 €.
- Pakettitarjous: Viisi asiakasreferenssiartikkelia hintaan 1895 € (5 % alennus). Toimitusaikataulusta sovitaan yhdessä palvelun aluksi.
Hinta sisältää kaksi haastattelua ja yhden kommentointikierroksen per teksti. Haastattelut toteutetaan puhelimitse tai Teamsin välityksellä. Hoidamme puolestasi yhteydenpidon asiakkaaseen, toteutamme haastattelun ja kirjoitamme haastattelun pohjalta eheän kertomuksen yhteistyöstänne. Teksti lähetetään kommentoitavaksi sekä sinulle että asiakkaallesi.
Hintoihin lisätään alv.
Esimerkkejä kirjoittamistamme teksteistä
Asiakasreferenssiteksti FredSelle: FredSe X Flinkenberg
Asiakasreferenssiteksti Saari Visualsille: ”Hyvän olon vaikuttajamarkkinointia videoilla”
Tilaa asiakastarina
Aloitetaanko tuloksellinen sisällöntuotantoyhteistyö?