Moni verkkosivuston omistaja ei tiedä, että heidän sivustollaan voi olla peräti neljä eri osoitetta, jotka voivat vaikuttaa sekä käyttäjäkokemukseen että hakukoneoptimointiin (SEO). Jos nämä osoitteet eivät ole hallinnassa, ne voivat aiheuttaa ongelmia esimerkiksi sivuston indeksoinnissa ja siten hakukonenäkyvyydessä. Tässä blogikirjoituksessa käymme läpi, mistä on kyse ja kerromme, miten varmistat, että verkkosivustosi on tältä osin teknisesti […]
Blogi
Muotoilulla lisäarvoa – FredSen digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen
Saimme olla osa kokonaisvaltaista myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektia, jossa levykoneiden maahantuontiin ja huoltoon keskittyvän FredSen digitaalinen markkinointiviestintä pistettiin uuteen uskoon. FredSe on vuonna 2019 perustettu suonenjokelainen levykoneiden maahantuontiin, huoltoon ja kunnossapitoon erikoistunut yritys. FredSen missiona on tarjota levytyökoneiden käyttäjille parhaat ja toimivimmat palvelut, ja kaiken toiminnan keskiössä ovat arvot laatu, ketteryys ja asiakaslähtöisyys. Vuonna 2023 […]
WordPress 6.7 ja Twenty Twenty-Five -oletusteema
WordPress 6.7 -päivitys julkaistiin 12.11.2024, mikä tuo mukanaan parannuksia ja uusia ominaisuuksia käyttäjäkokemukseen sekä sivuston hallintaan. Päivityksen myötä on julkaistu uusi oletusteema Twenty Twenty-Five. Se on rakennettu lohkoteemana, mikä tarkoittaa, että se hyödyntää WordPressin Full Site Editing (FSE) -ominaisuuksia. Tämä mahdollistaa koko sivuston rakenteen ja ulkoasun muokkaamisen täysin lohkojen avulla. Teema sisältää myös useita valmiita […]
Verkkokauppa-alustan valinta: valmisalusta vai räätälöity ratkaisu?
Meiltä kysyttiin hiljattain, missä tilanteessa kannattaa valita valmisverkkokauppa-alustan sijaan räätälöity ratkaisu. Rajanveto valmisverkkokauppa-alustan ja räätälöidyn ratkaisun välillä ei aina ole täysin selvää, mutta avaamme tässä tekstissä ajatuksiamme aiheesta parhaamme mukaan. Valmisverkkokauppa-alustalla tarkoitetaan yleensä valmiiksi suunniteltua ja toteutettua ohjelmistoratkaisua, jonka avulla käyttäjät voivat perustaa ja hallinnoida omaa verkkokauppaansa ilman syvällistä teknistä osaamista. Valmisverkkokauppa-alustalla käyttäjä ei pääse […]
Oivallisen suorituskykyiset kotisivut – OivaTyön sivustouudistus
Rakensimme henkilöstöpalveluita tarjoavalle OivaTyölle uudet, raikkaat kotisivut, joiden laadukas tekninen pohja on täydellinen hakukoneoptimointia ajatellen. OivaTyö Oy on kannonkoskelainen vuokratyövoima-, rekrytointi- ja henkilöstöhallintopalveluita tarjoava yritys. Jo yli 15 vuoden ajan OivaTyö on auttanut yrityksiä löytämään työntekijöitä Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan ja pohjoisen Pirkanmaan alueella. Vuonna 2022 OivaTyön liikevaihto oli 1,9 miljoonaa euroa. Toiveena käyttäjäystävällinen ja hakukonenäkyvyyttä tukeva […]
Kotisivujen hinta – mikä kaikki nettisivuissa maksaa?
Jos olet selaillut ja vertaillut verkkosivupalveluntarjoajien sivustoja, olet varmasti huomannut, että verkkosivuprojektien hintahaarukka on todella laaja: sivusto voi maksaa mitä tahansa satasista kymppitonneihin. Ennen tarjouspyyntöjen kysymistä sinun kannattaa hahmotella itsellesi vähintään suuntaa antava budjetti, mutta vieläkin tärkeämpää on tiedostaa, millaisia tarpeita sivustolle on. Tässä tekstissä kerromme, mitkä kaikki asiat nettisivujen hintaan vaikuttavat ja millaisia asioita […]
Rakkautta ja yksisarvisvoimaa – hyväntekeväisyystoimija Maagisen yksisarvisen kotisivut
Rakensimme hyväntekeväisyystoimija Maagiselle yksisarviselle taianomaisen yksinkertaiset kotisivut, joiden avulla hahmon takana oleva Laura Vesa voi levittää yksisarvisvoimaa ympärilleen entistä vaivattomammin. Tutustu sivustoon. Maaginen yksisarvinen on yksityinen hyväntekeväisyystoimija, joka tuo iloa ja yksisarvisvoimaa lapsille ja perheille, jotka sitä eniten tarvitsevat. Maagisen yksisarvisen voi tavata esimerkiksi sairaalan lastenosastolla, jossa hän käy piristämässä lapsia rankkojen hoitojen aikana. Hahmon […]
Laita kuntoon nämä 3+1 asiaa nettisivuillasi ennen kuin aloitat maksetut mainoskampanjat
Jututimme maksettuun mainontaan erikoistuneen Kublan Risto Silvennoista ja Kosti Koivunivaa ja kysyimme heiltä, mitkä ovat tärkeimpiä asioita verkkosivustolla mainostajan näkökulmasta, eli mitä ainakin pitää olla kunnossa, jotta mainoksiin panostaminen kannattaa. Kun verkkosivuston kävijävirta ehtyy tai verkkokaupan kassan kilahtelu on enää etäinen äänimuisto, tulee monelle mieleen houkutella sivustolle kävijöitä maksetulla mainonnalla. Jos sivusto on jätetty oman […]
Hakukoneoptimoinnin sanasto
Hakukoneisiin ja hakukoneoptimointiin liittyvä sanasto voi joskus hämmentää. Mitä eroa on esimerkiksi hakukoneystävällisyydellä, hakukoneoptimoinnilla ja hakukonemainonnalla? Ja mitä tarkoittaa hakuintentio? Kokosimme avuksesi päivittyvän hakukoneoptimoinnin sanaston. Hakukone Hakukoneen avulla etsitään tietoa internetistä. Hakukoneita ovat esimerkiksi Google, Bing, DuckDuckGo, Baidu ja Ecosia. Google on hakukoneista suurin ja tunnetuin, ja usein sitä käytetäänkin synonyyminä hakukoneelle. Hakusana ja hakutermi […]
Elämää helpottava vinkki asiantuntijan viestintään: rajaa ja palastele
Sparraamme eri alojen asiantuntijoita kirjoittamaan parempia sisältöjä. Yksi usein vastaan tuleva ja kirjoittamista vaikeuttava pulma asiantuntijoilla on, että asiaa tuppaa tulemaan yhteen tekstiin liian paljon. Myynti- ja markkinointiteksteillä on omat piirteensä, jotka poikkeavat siitä, millaista tekstiä asiantuntijat ovat usein tottuneet kirjoittamaan. Oli kyseessä sitten blogiartikkeli, somepostaus tai myyntikirje, niin asiantuntijan riesana on se, että aiheeseen […]