Hakukoneista puhuttaessa ensimmäisenä mieleen tulee yleensä Google ja siihen liittyvä työkalu Google Search Console. Tämä ei ole yllättävää, sillä Google hallitsee hakukonemarkkinoita ylivoimaisesti. Muita hakukoneita ja niiden tarjoamia työkaluja ei kuitenkaan kannata unohtaa, kun haluat tavoittaa mahdollisimman laajan yleisön ja optimoida verkkosivustosi hakukonenäkyvyyden kokonaisvaltaisesti. Google Search Consoleen verrattava Bing Webmaster Tools on työkalu, jota käyttämällä […]
Blogi
Tekninen hakukoneoptimointi: tärkeimmät asiat, jotka sinun tulee tietää
Tekninen hakukoneoptimointi (SEO) on verkkosivuston perusta, joka vaikuttaa siihen, kuinka helposti hakukoneet voivat löytää ja indeksoida sivuston sisältöjä. Toimiva tekninen SEO parantaa sivuston suorituskykyä, käyttäjäkokemusta ja näkyvyyttä hakutuloksissa. Tässä tekstissä käymme läpi keskeiset asiat teknisen hakukoneoptimoinnin toteuttamiseen (ei tärkeysjärjestyksessä). Teknisten toimenpiteiden toteuttaminen vaihtelee alustakohtaisesti, mutta esimerkiksi WordPress-alustalle on saatavissa lisäosia, jotka nopeuttavat toteutusta huomattavasti. Yksi […]
Oston esteen kumoaminen sovellustyökalulla – Esimerkki ptjesse.fi-sivustolta
Löysitkö verkkosivustoltasi tai verkkokaupastasi puutteen, johon alusta ei tarjoa valmista ratkaisua? Tai onko asiakkailtasi noussut toive lisätoiminnallisuudelle? Sivustolle upotettavat sovellustyökalut ovat kätevä ratkaisu monenlaisiin sivuston kehitystarpeisiin ja asiakastoiveisiin. Työkalu voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti sivuston ja sen käyttäjän tarpeita. Kävijäanalytiikkaa seuraamalla ja tietoa analysoimalla verkkosivustolta tai verkkokaupasta on mahdollista löytää kohtia, joissa kävijät hämmentyvät tai törmäävät […]
Miten hakukoneoptimointia tehdään – sisällöllinen hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi pitää sisällään toimenpiteitä, jotka voidaan karkeasti jakaa tekniseen ja sisällöllisen hakukoneoptimointiin. Tässä artikkelissa kerromme, mitä käytännössä tarkoittaa sisällöllinen hakukoneoptimointi ja millaisia asioita sisällöntuottajan kannattaa ottaa huomioon, kun hän haluaa tehdä sisällöistä mahdollisimman hakukoneystävälliset. Perusperiaate: hakukoneet rakastavat tietoa Sisällöllisen hakukoneoptimoinnin periaate on selkeä: sisällön tuottamisessa tulee huomioida seikat, joilla varmistetaan, että teksti nousee paremmin esiin […]
Neljä eri versiota verkkosivustosi osoitteesta – Ethän pilaa tällä hakukonenäkyvyyttäsi?
Moni verkkosivuston omistaja ei tiedä, että heidän sivustollaan voi olla peräti neljä eri osoitetta, jotka voivat vaikuttaa sekä käyttäjäkokemukseen että hakukoneoptimointiin (SEO). Jos nämä osoitteet eivät ole hallinnassa, ne voivat aiheuttaa ongelmia esimerkiksi sivuston indeksoinnissa ja siten hakukonenäkyvyydessä. Tässä blogikirjoituksessa käymme läpi, mistä on kyse ja kerromme, miten varmistat, että verkkosivustosi on tältä osin teknisesti […]
Muotoilulla lisäarvoa – FredSen digitaalisen markkinointiviestinnän kehittäminen
Saimme olla osa kokonaisvaltaista myynnin ja markkinoinnin kehittämisprojektia, jossa levykoneiden maahantuontiin ja huoltoon keskittyvän FredSen digitaalinen markkinointiviestintä pistettiin uuteen uskoon. FredSe on vuonna 2019 perustettu suonenjokelainen levykoneiden maahantuontiin, huoltoon ja kunnossapitoon erikoistunut yritys. FredSen missiona on tarjota levytyökoneiden käyttäjille parhaat ja toimivimmat palvelut, ja kaiken toiminnan keskiössä ovat arvot laatu, ketteryys ja asiakaslähtöisyys. Vuonna 2023 […]
WordPress 6.7 ja Twenty Twenty-Five -oletusteema
WordPress 6.7 -päivitys julkaistiin 12.11.2024, mikä tuo mukanaan parannuksia ja uusia ominaisuuksia käyttäjäkokemukseen sekä sivuston hallintaan. Päivityksen myötä on julkaistu uusi oletusteema Twenty Twenty-Five. Se on rakennettu lohkoteemana, mikä tarkoittaa, että se hyödyntää WordPressin Full Site Editing (FSE) -ominaisuuksia. Tämä mahdollistaa koko sivuston rakenteen ja ulkoasun muokkaamisen täysin lohkojen avulla. Teema sisältää myös useita valmiita […]
Verkkokauppa-alustan valinta: valmisalusta vai räätälöity ratkaisu?
Meiltä kysyttiin hiljattain, missä tilanteessa kannattaa valita valmisverkkokauppa-alustan sijaan räätälöity ratkaisu. Rajanveto valmisverkkokauppa-alustan ja räätälöidyn ratkaisun välillä ei aina ole täysin selvää, mutta avaamme tässä tekstissä ajatuksiamme aiheesta parhaamme mukaan. Valmisverkkokauppa-alustalla tarkoitetaan yleensä valmiiksi suunniteltua ja toteutettua ohjelmistoratkaisua, jonka avulla käyttäjät voivat perustaa ja hallinnoida omaa verkkokauppaansa ilman syvällistä teknistä osaamista. Valmisverkkokauppa-alustalla käyttäjä ei pääse […]
Oivallisen suorituskykyiset kotisivut – OivaTyön sivustouudistus
Rakensimme henkilöstöpalveluita tarjoavalle OivaTyölle uudet, raikkaat kotisivut, joiden laadukas tekninen pohja on täydellinen hakukoneoptimointia ajatellen. OivaTyö Oy on kannonkoskelainen vuokratyövoima-, rekrytointi- ja henkilöstöhallintopalveluita tarjoava yritys. Jo yli 15 vuoden ajan OivaTyö on auttanut yrityksiä löytämään työntekijöitä Keski-Suomen, Etelä-Pohjanmaan ja pohjoisen Pirkanmaan alueella. Vuonna 2022 OivaTyön liikevaihto oli 1,9 miljoonaa euroa. Toiveena käyttäjäystävällinen ja hakukonenäkyvyyttä tukeva […]
Kotisivujen hinta – mikä kaikki nettisivuissa maksaa?
Jos olet selaillut ja vertaillut verkkosivupalveluntarjoajien sivustoja, olet varmasti huomannut, että verkkosivuprojektien hintahaarukka on todella laaja: sivusto voi maksaa mitä tahansa satasista kymppitonneihin. Ennen tarjouspyyntöjen kysymistä sinun kannattaa hahmotella itsellesi vähintään suuntaa antava budjetti, mutta vieläkin tärkeämpää on tiedostaa, millaisia tarpeita sivustolle on. Tässä tekstissä kerromme, mitkä kaikki asiat nettisivujen hintaan vaikuttavat ja millaisia asioita […]