Digiaargh loves 💜 -sarjassa nostamme esiin inspiroivia yrityksiä, ihmisiä ja asioita. Vastuullisuudesta puhutaan nyt paljon ja eri näkökulmista. Lainsäädännön ja asiakastarpeiden muuttuessa yritysten on tärkeää ylläpitää vastuullisuusosaamistaan, kehittää toimintaansa ja muistaa kaiken kiireen keskellä myös viestiä arvoistaan, toiminnastaan ja toimintatavoistaan. Vastuullisuusviestintä on viestinnän alalaji, johon liittyy erityispiirteitä ja lainalaisuuksia, jotka viestijän on hyvä tuntea. Mitä […]
Blogi
Mikä on laskeutumissivu?
Laskeutumissivu eli landing page (markkinointipöhinäksi ländäri) on yksittäinen verkkosivuston sivu, jolle ohjataan ihmisiä tietyn polun, kuten hakukoneiden tai maksetun mainonnan kautta. Laskeutumissivulla on selkeä tarkoitus ja tavoite, kuten myydä tuotetta tai palvelua tai kerätä tilaajia sähköpostilistalle (eli liidejä). Arkipuheessa laskeutumissivulla voidaan joskus viitata tavalliseen palvelu- tai tuotesivuun, johon löytyy polku esimerkiksi sivuston päävalikosta. Tarkkaan ottaen […]
Marjukka Nyberg – Asiantuntijabrändiä tukevat verkkosivut
Loimme Marjukka Nybergille markkinoinnin kivijalaksi visuaalisesti miellyttävät ja ammattimaiset WordPress-kotisivut ja autoimme hänet alkuun sisällöntuotannossa toteuttamalla avainsanatutkimuksen ja luomalla valmiin sisältösuunnitelman. Marjukka Nyberg on psykologi ja pitkän linjan viestinnän ja johtamisen ammattilainen, joka on käynnistänyt aiemmalla urallaan kaksi menestynyttä yritystä ja palasi vielä eläkkeelle jäätyään työelämään käynnistääkseen kolmannen. Oman yrityksensä kautta Marjukka auttaa työyhteisöjä kriisien […]
Verkkokaupan tuotekategoriat myynnin tukena: mitä verkkokauppiaan kannattaa tietää?
Kun verkkokaupan tuotevalikoima kasvaa, kasvaa myös tarve jäsentää tuotteet selkeästi. Esimerkiksi WooCommercessa tähän on oletuksena kolme työkalua: Samoja toiminnallisuuksia voidaan hyödyntää myös monilla muilla verkkokauppa-alustoilla, joskin niiden nimitykset voivat vaihdella. Erilaisten jäsentelyjen hyödyntämisestä ja toimintalogiikan ymmärtämisestä voi olla etua myös tavallisilla verkkosivustoilla esimerkiksi blogissa. Tuotekategoriat Tuotekategoriat ovat verkkokaupan selkäranka. Ne muodostavat hierarkkisen rakenteen, jossa tuotteet […]
Digiaargh aloitti hiilijalanjälkensä laskennan – tällainen oli vuoden 2024 hiilijalanjälkemme
Pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme entistä ympäristöystävällisemmäksi ja löytämään uusia tapoja, joilla yritys voi lisätä hyvää maailmaan. Ennen kuin yrityksen toimintaa voi lähteä kehittämään ekologisempaan suuntaan, pitää olla käsitys siitä, millaisia vaikutuksia toiminnalla on ympäristölle. Siksi aloitimme yrityksemme hiilijalanjäljen laskennan. Laskenta aloitettiin tilikaudesta 9/2023–8/2024. Hiilijalanjäljen laskennasta Laskimme Digiaarghin hiilijalanjäljen Greenhouse Gas -protokollan mukaisesti itse Reforest Finland […]
Avainsanatutkimus – mikä se on ja miten sellainen toteutetaan?
Mikä on avainsanatutkimus? Avainsanatutkimus on keskeinen osa hakukoneoptimointia. Avainsanatutkimuksen avulla saadaan tietoa siitä, millaisilla avainsanoilla sivusto nousee esiin hakukoneissa, millaisia hakuja aiheeseen liittyen tehdään (eli millaisilla avainsanoilla sivusto voisi tulevaisuudessa nousta esiin hakukoneissa) sekä siitä, millainen on eri avainsanojen kilpailutilanne. Avainsanatutkimuksen pohjalta tehdään päätökset hakukoneoptimoinnin toimenpiteistä eli siitä, miten olemassa olevia sisältöjä tulisi kehittää ja […]
Bing Webmaster Tools – Unohdettu työkalu hakukoneoptimoinnissa?
Hakukoneista puhuttaessa ensimmäisenä mieleen tulee yleensä Google ja siihen liittyvä työkalu Google Search Console. Tämä ei ole yllättävää, sillä Google hallitsee hakukonemarkkinoita ylivoimaisesti. Muita hakukoneita ja niiden tarjoamia työkaluja ei kuitenkaan kannata unohtaa, kun haluat tavoittaa mahdollisimman laajan yleisön ja optimoida verkkosivustosi hakukonenäkyvyyden kokonaisvaltaisesti. Google Search Consoleen verrattava Bing Webmaster Tools on työkalu, jota käyttämällä […]
Tekninen hakukoneoptimointi: tärkeimmät asiat, jotka sinun tulee tietää
Tekninen hakukoneoptimointi (SEO) on verkkosivuston perusta, joka vaikuttaa siihen, kuinka helposti hakukoneet voivat löytää ja indeksoida sivuston sisältöjä. Toimiva tekninen SEO parantaa sivuston suorituskykyä, käyttäjäkokemusta ja näkyvyyttä hakutuloksissa. Tässä tekstissä käymme läpi keskeiset asiat teknisen hakukoneoptimoinnin toteuttamiseen (ei tärkeysjärjestyksessä). Teknisten toimenpiteiden toteuttaminen vaihtelee alustakohtaisesti, mutta esimerkiksi WordPress-alustalle on saatavissa lisäosia, jotka nopeuttavat toteutusta huomattavasti. Yksi […]
Oston esteen kumoaminen sovellustyökalulla – Esimerkki ptjesse.fi-sivustolta
Löysitkö verkkosivustoltasi tai verkkokaupastasi puutteen, johon alusta ei tarjoa valmista ratkaisua? Tai onko asiakkailtasi noussut toive lisätoiminnallisuudelle? Sivustolle upotettavat sovellustyökalut ovat kätevä ratkaisu monenlaisiin sivuston kehitystarpeisiin ja asiakastoiveisiin. Työkalu voidaan räätälöidä vastaamaan täsmällisesti sivuston ja sen käyttäjän tarpeita. Kävijäanalytiikkaa seuraamalla ja tietoa analysoimalla verkkosivustolta tai verkkokaupasta on mahdollista löytää kohtia, joissa kävijät hämmentyvät tai törmäävät […]
Miten hakukoneoptimointia tehdään – sisällöllinen hakukoneoptimointi
Hakukoneoptimointi pitää sisällään toimenpiteitä, jotka voidaan karkeasti jakaa tekniseen ja sisällöllisen hakukoneoptimointiin. Tässä artikkelissa kerromme, mitä käytännössä tarkoittaa sisällöllinen hakukoneoptimointi ja millaisia asioita sisällöntuottajan kannattaa ottaa huomioon, kun hän haluaa tehdä sisällöistä mahdollisimman hakukoneystävälliset. Perusperiaate: hakukoneet rakastavat tietoa Sisällöllisen hakukoneoptimoinnin periaate on selkeä: sisällön tuottamisessa tulee huomioida seikat, joilla varmistetaan, että teksti nousee paremmin esiin […]