Päivitys artikkeliin: Jessenkin sivusto on siirretty WordPress-alustalle, jotta sisällöntuotanto on sujuvampaa. Verkkosivujen uudistukseen on monta tietä. Jessen sivustolla kustannustehokkain ratkaisu oli brändin ja vanhojen sivujen hengen säilyttäminen, mutta WordPress-sivujen tekniikka on kuitenkin täysin uusittu.
Suutarin lapsella on kengät! Loimme verkkosivut Digiaarghin Jessen personal trainer -sivutyölle. Jesse on starttaamassa hommia personal trainerina, joten tietysti hän tarvitsi omat verkkosivut markkinointiin ja blogin pitoon. Tutustu PT-Jessen sivustoon tästä.
Jesse halusi kotisivut, joilla olisi lyhyesti ja ytimekkäästi avattu hänen tarjoamiaan personal trainer -palveluja, yhteystiedot asiakkaiden yhteydenottoja varten sekä blogi, jossa jakaa vinkkejä treenaamiseen ja hyvinvointiin. Blogi Jessellä oli olemassa jo entuudestaan, mutta aiemmin kirjoitetut blogitekstit haluttiin sisällyttää uudelle sivustolle, joten muutos toteutettiin ohjaamalla aiemman verkkosivuston osoitteesta www.rahkapetteri.com liikenne uudelle sivustolle osoitteeseen www.ptjesse.fi. Näin voitiin valjastaa käyttöön aiemman sivuston saavuttama hakukonenäkyvyys.
Sivustolla on hyödynnetty CTA-elementtejä eli toimintakehotteita houkuttelemaan kävijöitä tutustumaan palveluihin ja ottamaan yhteyttä. Sivustolle luotiin sekä tumma että vaalea väriteema, koska hämärässä blogia lukeville tumma teema vähentää silmien rasitusta eikä nosta vireystilaa samalla lailla kuin vaalea teema. Tumman ja vaalean teeman sisällyttäminen sivustoon ei ole vielä perinteisillä verkkosivuilla kovin yleinen tapa, koska verkkosivujen värimaailmat liittyvät vahvasti brändiin ja brändiväreihin. Puhtaasti bloggaukseen keskittyvillä sivustoilla tämä taas alkaa olla jo suosittu tapa huomioida lukijat ja erilaiset lukumieltymykset.
Poikkeuksellisesti loimme sivustolle itse myös logon sekä favicon-ikonin. Logo on brändi-ilmeen kannalta tärkeä elementti, jolla on vakiintunut rooli myös verkkosivuilla. Logo kertoo sivuston kävijöille nopeasti, kenen sivuista on kyse, lisäksi se toimii yleensä nappina takaisin etusivulle. PT-Jessen logosta haluttiin yksinkertainen tekstilogo, jossa erikoispiirteenä on pikselimäinen tekstuuri, joka viittaa Jessen brändiin ja insinööritaustaan. Faviconilla tarkoitetaan nettiselaimen välilehdessä sivun otsikon vieressä näkyvää pientä ikonia. Favicon on pieni yksityiskohta, johon panostamalla sivustolle saadaan vakuuttavampi ja viimeistellympi ilme.
Asiakkaillemme tarjoamme WordPressillä tehtyjä sivuja, mutta Jessen sivusto on toteutettu Gridsome-alustalla. Miksi näin? Ensinnäkin siksi, että Jesse oli jo aiemmin rakentanut bloginsa kyseiselle alustalle, jolloin oli loogista hyödyntää samaa alustaa jatkokehityksessä. Toiseksi siksi, että Jessellä on tarvittavat tietotekniset taidot sivuston päivittämiseen. Toisin kuin WordPressissä, Gridsomessa ei ole graafista käyttöliittymää sivuston käyttämiseen, vaan kaikki muutokset vaativat syvää teknistä (koodaus-)osaamista. Huomionarvoista on, että alusta ei tässä tapauksessa vaikuta sivuston ulkoasuun vaan ainoastaan käyttötarkoitukseen ja -tapaan.
Uuden sivuston rakentaminen ja vanhan blogisivun yhdistäminen uuteen sivustoon sujui jouhevasti, koska sivuston koodi ja rakenne olivat ennestään tuttuja. Hyvin rakennettu perusta mahdollisti tässäkin tapauksessa helpon päivityksen. Panostamme laadukkaaseen tekniseen pohjaan aina myös WordPress-toteutuksissamme, joten sivuja ei tarvitse rakentaa alusta asti uudelleen, jos freesaamiselle joskus tulee tarvetta.
Tutustu Jessen sivuihin ja pt-palveluihin täältä.
Haluaisitko yhtä laadukkaat ja uskottavat verkkosivut? Ota yhteyttä, niin räätälöidään sivusto sinunkin tarpeisiisi.