Eri digitoimistoilla on erilaisia tapoja toteuttaa verkkosivuprojekti, ja projektin vaiheet voivat vaihdella paljonkin. Asiakas voi vaikuttaa projektin kulkuun toiveillaan, mutta myös tilanteellaan: asiakkaiden erilaiset tilanteet vaativat erilaista käsittelyä. Pääosin asiakkaamme kamppailevat samankaltaisten ongelmien kanssa, mutta tietysti tilanteet ovat aina jossain määrin erilaisia. Me aloitimme digitoimistona toimintamme painottamalla markkinoinnissamme projektin helppoutta. Halusimme, että projekti olisi asiakkaalle […]
Blogi
Tökkiikö kirjoittaminen? Näin kirjoitat blogitekstin helposti lumihiutalemenetelmällä
Aina ei kirjoittaminen suju, vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen aihe odottamassa. Joskus inspiraatiota voi jäädä odottelemaan, mutta toisinaan näppäimistö pitäisi saada laulamaan kirjoitusinspiraation puutteesta huolimatta. Tällöin voi olla hyvä kokeilla, olisiko jostain kirjoitusmenetelmästä apua. Lumihiutalemenetelmä sopii monenlaisten tekstien kirjoittamiseen. Randy Ingermanson esittelee menetelmää romaanin kirjoittamisen välineenä teoksessaan How to Write a Novel Using the Snowflake Method. […]
Tone of voice on yrityksen ääni
Tone of voice on markkinointiviestintään liittyvä termi, jolla tarkoitetaan yrityksen ja brändin viestinnän sävyä. Jokaisella ihmisellä on oma äänensä ja tapansa puhua, ja samalla tapaa jokainen yritys tarvitsee oman, tunnistettavan äänensä. Tone of voice ei niinkään viittaa siihen, mitä sanotaan vaan miten sanotaan. Se määrittää esimerkiksi sitä, käytetäänkö viestinnässä alan omaa ammattislangia vai yleiskielisiä ilmauksia […]
Iloa ja väriä taiteilijan verkkokauppaan
Taiteilija ja positiivisen elämänasenteen puolestapuhuja Leena Aalto-Heikkilä kutsui meidät apuun, kun verkkokaupan uudistusprojekti kävi liian isoksi hoitaa yksin. Autoimme Leenaa Ellisrebellis-verkkokaupan ulkoasun päivittämisessä ja muutaman teknisen yksityiskohdan viilaamisessa. Tutustu Ellisrebelliksen pienten hyvien tekojen verkkokauppaan tästä. Ellisrebellis-verkkokaupan tarjonta koostuu Leena Aalto-Heikkilän suunnittelemista paperi- ja piensisustustuotteista. Verkkokauppa on rakennettu kotimaiselle Vilkas-alustalle, joka oli meille uusi tuttavuus. Pääasiassa […]
Ryhdikkäät ja persoonalliset sivut personal trainerille
Päivitys artikkeliin: Jessenkin sivusto on siirretty WordPress-alustalle, jotta sisällöntuotanto on sujuvampaa. Verkkosivujen uudistukseen on monta tietä. Jessen sivustolla kustannustehokkain ratkaisu oli brändin ja vanhojen sivujen hengen säilyttäminen, mutta WordPress-sivujen tekniikka on kuitenkin täysin uusittu. Suutarin lapsella on kengät! Loimme verkkosivut Digiaarghin Jessen personal trainer -sivutyölle. Jesse on starttaamassa hommia personal trainerina, joten tietysti hän tarvitsi […]
Kompaktit sivut rakennusliikkeelle
RakennusKemell on Keski-Suomessa toimiva rakennusliike, jolle pääsimme tekemään verkkosivut. Tutustu RakennusKemellille rakennettuihin verkkosivuihin tästä. Verkkosivuille haluttiin sisällyttää asiakkaita varten perustiedot yrityksen toiminnasta, yhteystiedot yhteydenottoa varten sekä työnäytteitä aiemmin tehdyistä töistä. Verkkosivupaketiksi valikoitui Mini Aargh!, koska tarve oli nimenomaan yksinkertaisille perussivuille. Mini Aargh! on yhden sivun sivusto, jota voi tarpeen tullen myöhemmin helposti laajentaa. Tärkeää oli, […]
6 Faktaa WordPressistä
Verkkosivualustoissa on eroja. Kun valitset tarpeisiisi sopivaa verkkosivualustaa tai palveluntarjoajaa, on hyvä tutkia eri alustojen ominaisuuksia ja miettiä, mitkä asiat verkkosivuissa ovat itselle tärkeitä. Tässä tekstissä kerromme 6 asiaa, jotka sinun olisi hyvä tietää WordPressistä. 1. WordPress tekee sivujen päivittämisestä helppoa WordPressillä verkkosivujen kehittäjä voi tarjota asiakkaalle hyvän käyttäjäkokemuksen ja tehdä erittäin helpoksi sisältöjen päivittämisen […]
Onko verkkosivuillasi syy olla olemassa?
Me verkkosivufirmat tykkäämme toistella hokemaa, että kaikilla yrityksillä täytyy olla nettisivut. Se ei kuitenkaan aina pidä paikkaansa. Verkkosivuilla pitää olla syy ja tavoite, muuten niitä ei kannata tehdä ollenkaan. Jotta voisit asettaa verkkosivuillesi tavoitteen, tulee sinun ensiksi olla selvillä siitä, millaisia ovat ylipäänsä yrityksen sekä brändin tavoitteet ja strategia. Tietystikään kaikkien yritysten ei tarvitse olla […]
Mistä löytää aiheita blogiteksteille? – 5 vinkkiä
Viime kirjoituksessamme perustelimme, mitä hyötyä on yritys- tai asiantuntijablogin kirjoittamisesta. Väitimme myös, että usein kyse ei ole siitä, halutaanko blogia kirjoittaa vai ei, vaan kyse on enemmänkin ajan ja ideoiden puutteesta tai kirjoittamisen aiheuttamasta epävarmuudesta. Tässä tekstissä jaamme 5 vinkkiä siihen, mistä voit ammentaa aiheita blogiteksteille, jotta ideoiden puute ei ainakaan olisi esteenä kirjoittamisellesi! 1. […]
Kirjoittaako vai eikö – blogikirjoittaminen osana työtä
Päivitetty 23.4.2024 Moni yrittäjä ja asiantuntija pohtii jossain vaiheessa uraansa blogin kirjoittamista. Tällaisen pohdinnan paikka on usein siinä vaiheessa, kun alkaa suunnitella omia verkkosivuja. Jos sattuu päätymään osaksi työyhteisöä, jossa blogia kirjoitetaan yhteisvoimin, blogikirjoittaminen voi tulla osaksi työnkuvaa, halusi sitä tai ei. Blogin kirjoittamiselle on monia hyviä syitä ja perusteluja. Monille kirjoittaminen on keino ajatella […]