Mistä löytää aiheita blogiteksteille? – 5 vinkkiä

Viime kirjoituksessamme perustelimme, mitä hyötyä on yritys- tai asiantuntijablogin kirjoittamisesta. Väitimme myös, että usein kyse ei ole siitä, halutaanko blogia kirjoittaa vai ei, vaan kyse on enemmänkin ajan ja ideoiden puutteesta tai kirjoittamisen aiheuttamasta epävarmuudesta. Tässä tekstissä jaamme 5 vinkkiä siihen, mistä voit ammentaa aiheita blogiteksteille, jotta ideoiden puute ei ainakaan olisi esteenä kirjoittamisellesi! 1. … Lue lisää

Kirjoittaako vai eikö – blogikirjoittaminen osana työtä

Moni yrittäjä ja asiantuntija joutuu jossain vaiheessa uraansa pohtimaan blogin kirjoittamista. Tällaisen pohdinnan paikka voi olla esimerkiksi silloin, kun alkaa suunnitella omia verkkosivuja tai liittyy mukaan organisaatioon, jossa blogia kirjoitetaan yhteisvoimin.  Blogin kirjoittamiselle on monia hyviä syitä ja perusteluja. Ennen kaikkea blogi toimii osana organisaation markkinointia. Blogikirjoittaminen on keino parantaa sivuston löydettävyyttä ja hakukonenäkyvyyttä, sillä … Lue lisää

Huolehdi nämä asiat kuntoon ennen joulun viettoon siirtymistä

Joulu on rauhoittumisen aikaa. Rauhoittuminen on huomattavasti helpompaa, kun tietää, että tarvittavat asiat on hoidettu kuntoon. Monille joulunalus on erityisen kiireistä aikaa, toiset taas aloittavat jouluun laskeutumisen jo hyvissä ajoin, jolloin aikaa jää niillekin hommille, joita ei muuten ehdi tehdä. Kuuluit sinä kumpaan tahansa porukkaan, kokosimme tähän tekstiin sinulle asioita, joille kannattaa ottaa aikaa vielä … Lue lisää

Raamikkaat sivut uudelle yritykselle – Raami kehittämispalvelut

Raami kehittämispalvelut Oy on syyskuussa 2021 perustettu koulutus- ja konsultointiyritys, jolle saimme kunnian toteuttaa verkkosivut. Tuoreena yrityksenä Raamilla ei ollut aiempia verkkosivuja eikä sen puoleen visuaalista ilmettäkään – liikkeelle lähdettiin melko lailla tyhjästä. Raamille luotiin verkkosivujen lisäksi visuaalinen ilme ja poikkeuksellisesti myös logo. Tutustu Raamin uusiin sivuihin tästä! Raamin sivuissa oli tärkeää, että ne ovat … Lue lisää

Kohderyhmän merkitys verkkosivusisällöissä

Verkkosivujen suunnittelu käynnistyy aina palaverilla, jossa pyrimme saamaan mahdollisimman hyvän käsityksen asiakkaan toiveista ja tarpeista sivujen suhteen. Meidän asiakkaamme tarpeiden lisäksi tärkeitä ovat hänen asiakkaidensa – eli sivuston käyttäjien – tarpeet. Ne ovat oikeastaan kaikista tärkeimpiä! Kohderyhmä pidetään mielessä sivuja suunniteltaessa sekä sisältöjä tuottaessa. Millaisin valintoihin kohderyhmä sitten vaikuttaa? Tässä artikkelissa käsittelemme kohderyhmän merkitystä verkkosivujen … Lue lisää

Saavutettavuus lisää yhdenvertaisuutta ja hyödyttää meitä kaikkia

Saavutettavuusdirektiivi velvoittaa julkista sektoria ja osaa yksityisen ja kolmannen sektorin organisaatioista tekemään verkkopalveluistaan ja sovelluksistaan saavutettavia. Siitä huolimatta saavutettavuus tuntuu olevan yhä varsin huonosti tunnettu käsite. Tässä tekstissä kerromme, mitä verkkosisältöjen saavutettavuudella tarkoitetaan ja miksi teidänkin organisaationne kannattaisi panostaa siihen. Saavutettavuus on kaikessa yksinkertaisuudessaan sitä, että mahdollistetaan erilaisten ihmisten pääsy verkkosisältöjen pariin. Samalla tavoin kuin … Lue lisää

Sisällöntuotanto – mitä se on ja miksi sitä tehdään?

Sosiaalisen median aikakaudella melkein kuka tahansa voi määritellä itsensä sisällöntuottajaksi. Yleensä sisällöntuotannosta puhutaan kuitenkin silloin, kun tarkoitetaan ammattimaista ja tavoitteellista sisällön tuottamista jonkin organisaation markkinointiviestinnän tarpeisiin. Mitä tällainen sisällöntuotanto pitää sisällään? Sisällöntuotantoa verrataan usein copywritingiin, sillä molemmat liittyvät kiinteästi markkinointiviestintään. Copywriting käsittää nimensä mukaisesti pelkän tekstituotannon, siinä missä sisällöntuotanto käsittää tekstien (esim. artikkelien ja haastattelujen) … Lue lisää

Mitä on asiakaspalvelu verkossa?

Verkkokauppojen nousun ja kaikenlaisten verkkopalvelujen lisääntymisen myötä asiakaspalvelu on siirtynyt yhä enenevissä määrin verkkoon. Asiakkaita palvellaan fyysisen myymälän tai toimipaikan sijaan verkkosivuilla, sosiaalisen median kanavilla sekä muiden viestintäkanavien, kuten uutiskirjeen avulla. Sen sijaan että asiakas soittaisi tai tulisi paikan päälle pyytämään tarvitsemaansa, hän surffailee internetin loputonta valikoimaa ja tulee usein löytäneeksi sellaisiakin asioita, joita ei … Lue lisää

Verkkosivut eivät ole käyntikortti – Miksi verkkosivut kannattaa pitää ajan tasalla?

Toisin kuin kortille painettua tekstiä, verkkosivujen tekstiä on helppoa tarvittaessa päivittää. Tässä tekstissä kerron, miksi on tärkeää pitää verkkosivujen sisällöt päivitettyinä.  Miten toimit, kun joku ojentaa sinulle käyntikorttinsa? Oletko niitä ihmisiä, jotka keräävät kortit huolellisesti lompakkoon tai käyntikorttikoteloon? Vai oletko samanlainen kuin minä ja heität kortin huolimattomasti epämääräisten paperien pinoon, jonne se ajan myötä hautautuu? … Lue lisää